This profile has not been claimed by the business owner or representative.
Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!
Located in the highly coveted neighborhood of North Scottsdale, IMT Desert View is ideally located with direct access to Metropolitan Phoenixs premier retail, dining and entertainment. A unique mix of contemporary lifestyle amenities that range from world class resorts and golf to eclectic dining and night clubs can be found within minutes of your new home IMT Desert View offers a level of service, comfort, and convenience that is top-notch compared to other Scottsdale, AZ apartments. In addition to two swimming pools and sp... read more
17030 N 49th St, Phoenix, AZ, 85254, United States
Get directionsWeekday | Schedule | Status |
---|---|---|
Mon | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Tue | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Wed | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Thu | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Fri | 9:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Sat | 10:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
Sun | 10:00 a.m. to 4:00 p.m. |
Verified Renter It’s a small , decent community surrounded by multiple commercial outlets.
Business response:
Thank you for taking the time to leave a review of our community at Avana Desert View. We are pleased to hear that you are enjoying the surrounding commercial outlets and the community itself. If there is anything we can do to improve your experience, please do not hesitate to let us know. We appreciate your feedback and hope you continue to enjoy your time with us.
Verified Renter I would not recommended to come to avana this is worst ever manager. You will not get your apartment ready in time and endless delay in maintenance requests It takes months over months to solve any issue
Business response:
Thank you for taking the time to share your experience with us. We're sorry to hear that your experience with our management team and maintenance services did not meet your expectations. We take all feedback seriously and we would like to apologize for any inconvenience that you have experienced during your stay at Avana Desert View. Our team is committed to providing our residents with the best possible experience, and it sounds like we fell short in your case. We would like to assure you that we are continuously working to... read more
Verified Renter Will not address maintenance issues in a timely manner and will not provide services you are paying for. Apartments in poor condition due to lack of maintenance
Business response:
Thank you for bringing this to our attention. We apologize for any inconvenience you may have experienced due to maintenance delays. We are actively working to address any outstanding maintenance issues and improve our response times. We appreciate your feedback and will continue to work hard to provide the best possible living experience for our residents. Sincerely, Avana Desert View Team
Verified Renter This is the worst experience I have ever had at any apartment complex.it took six months to get an electrical problem corrected. Two Visit’s to get toilet leak and drain leak fixed.still have not gotten freezer fixed.never any satisfaction with this place. I wouldn’t recommend it to my worst enemy
Business response:
We are disappointed to hear that you did not have a more positive experience with us at Avana Desert View. Thank you again for taking the time to let us know how we can improve. We hope you will consider us again in the future. Take care. -Avana Team
Verified Renter Avana Desert View, one of the best community to stay. Close to the office and near by markets. All of them are availble in just walkable distance. Leasing and options to explore the community is very good and maintained properly.
Business response:
Hi, thank you so much for the positive review! If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day! -Avana Desert Team
Verified Renter Beautiful society with green lawns and multiple parks. Kids would definitely love it. The swimming pool is a boon in summers. Having said so there is a focus approach needs to be taken for maintenance activities.
Business response:
Thank you for sharing your thoughts on our community. We're thrilled to hear that you enjoy our beautiful surroundings and amenities, especially the parks and swimming pool. We appreciate your feedback about maintenance activities, and we will work hard to improve in this area. Thank you for choosing our community as your home, and we hope you continue to enjoy your time here.
Verified Renter Don’t sign a lease if you haven’t seen your apartment! The worst mistake ever. I was given an unsanitary apartment that was not cleaned between tenants. I also saw roaches within the first 5 minutes of being in the kitchen. This place is disgusting and should be shut down if this is how things are running.
Business response:
Thank you for bringing this to our attention. I'm so sorry you had a bad experience, but we appreciate you letting us know. We do clean our apartments between move-ins and if you could reach out to our management team we would like the chance to remedy the situation.
Verified Renter Great location and very good value. Would definitely recommend to those looking for very good value.
Business response:
Thank you so much for your review! We are so happy you love your home at Avana Desert View! -The Avana DV Team
Verified Renter It’s a very amazing place. It’s very quiet and safe. Good neighbors. Excellent front office staff.
Business response:
Great to hear that you are enjoying your experience at the Community! We are delighted to hear that you find the community to be quiet, safe, and that you have good neighbors. Our team takes pride in delivering excellent customer service, and we are glad to know that you feel that our front office staff is doing an excellent job. If there is anything else that we can do to improve your experience at our community, please do not hesitate to let us know. Thank you for your positive feedback!
IMT Desert View has a 3.2 star rating with 610 reviews.
IMT Desert View is closed now. It will open at 9:00 a.m.
Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com