Ulta Beauty's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Ulta Beauty

2.2

About this business

Ulta Beauty is the US' largest beauty retailer for cosmetics, fragrance, body, skin & hair care products. Shop over 25,000 products from 500 brands including Tarte, Fenty, Redken, TULA, & CHANEL. Plus, exclusives like Kylie Cosmetics, Olaplex, Colourpop, PATTERN, florence by mills, Juvia's Place & Ulta Beauty Collection. Conscious Beauty at Ulta Beauty offers choices in products that range across vegan, clean ingredient, cruelty-free, sustainable packaging, and making a positive community impact. The Salon at Ulta Beauty off... read more

Location details

1370 N Miller St, Wenatchee, WA, 98801, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Tue10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Wed10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Thu10:00 a.m. to 9:00 p.m.
Fri10:00 a.m. to 9:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 9:00 p.m.
Sun11:00 a.m. to 6:00 p.m.
2.2619 reviews
Select a rating
Jared R's profile image
Jared R 
2 years ago

I wanted to unsubscribe from emails so I made the mistake of signing up for an account on their website, I called my local Ulta beauty store one of the associates gave me the number for the customer service line, I asked them about how to simply delete my account, to which they preceded to hang up on me avoiding the subject - twice I might add - I want my account deleted nor want to support a business that lies to the public about the meaning of a biological woman 

Business response:

Hi *****, at Ulta Beauty, we believe that beauty is for everyoneand we kindly request that everyone be treated with respect on our channels. We will follow up with you via email, so we can assist you in deleting your Ultamate Rewards account. 

Hannah H's profile image
Hannah H 
2 years ago

************ *********** ** Ulta called the cops and LIED to them.. the cops were called because and I quote what the officer said For a customer who was asked to leave and wouldnt I was NEVER asked to leave.. I was asked if I needed any help when I let them know that their display was falling apart (it wasnt screwed in and I was touching those black morphe brush display) and when I told them no im okay thank you, the cops show up. I spent $218.46 on ulta.. doing nothing and I get the police called on me. 

Business response:

Hi ******, this isn't what we like to hear. Please know that we take this feedback very seriously, and we'd like to learn more about your experience. We have followed up with you about this concern via email, and we look forward to discussing this further with you there. Thank you. 

Karen C's profile image
Karen C 
2 years ago

Purchased an eyelash serum online. Spent enough to get free shipping. They only sent the 2 extra oils I purchased to get the free shipping. And never sent the eye serum. Bait and switch! They state I must have good taste. Never put the order on backorder. And charged me for the oils. Buyer beware of this bait & switch 

Business response:

Hi *****, we sincerely apologize that the serum you ordered was out of stock when your order was being fulfilled, we understand how frustrating this would be. Please know we do not have a backorder fulfillment process, however, rest assured any pending charges from the serum will be released within 3-5 business days. If you need any further assistance with this order, please don't hesitate to reach out, we're always happy to assist. 

CHIMERA D's profile image
CHIMERA D 
2 years ago

Placed an order on 1/29/23 and receive tracking with a delivery date of 2/3/23...It didn't come. I received an updated delivery date of 2/4/23..It never came. Checked again and it was supposedly handed off to USPS. Checked my USPS account and it say they haven't received it (waiting to receive from carrier facility- UPS). I've received no updates since! Here it is 2/5/23 and I try to chat them which was no help. I called and was told they couldn't do anything until WEDNESDAY and to call back. I was also basically told I shou... read more

Business response:

We are sorry to hear this has been your experience and know how frustrating it can be for you, Chimera! We will follow up via email with you. We hope you have a great rest of your day. 

Vinny D.'s profile image
Vinny D. 
2 years ago

I spoke to ** from escalation department today, regarding my experience on 1/26/23 with A.. the manager of the store. I asked for a sales circular to see what was on sale in the store. A. informed me that I needed to use the website. This is what I did went to register with my make up in my shade. A.., then informed me that this shade was not on sale, it felt like false advertising to me and my daughter felt like I was being discriminated against because I was not African-American. This was a very disturbing experience. All ... read more

Business response:

Hi *****, thank you for reaching out regarding your experience with our store team and ***** Services team. Please know we always strive to provide the best service possible to our guests, so we're sorry to hear about your experience. At this time, we have reviewed your previous contact history and are unable to provide you with a coupon. Ulta Beauty now considers this matter closed, as we are unable to assit you further.? 

Sara J.'s profile image
Sara J. 
2 years ago

I ordered online back on 01/10/2023. It was sent in 2 separate boxes the first box arrived on time and was fine since it was all plastic packaged items in that box, but I was supposed to receive my second package on 01/17/2023 but did not get it until 01/18/2023 late at night and when I opened it I found that my ********************** was broken and got all over everything in the box( it WAS NOT bubble wrapped or protected at all) $50 foundation and No protection around it. So I checked all the Ulta beauty stores for 50 mile... read more

Business response:

Hi ****. We're sorry to hear that your item arrived damaged, we understand that this can be frustrating. We apologize for the with our team regarding a refund option, while this was only suggested in case you needed your items faster, we see the miscommunication. Your item has been reshipped as of 1/19, and you are welcome to reply directly to the email from our team if you have any questions. Thank you. 

Christine J's profile image
Christine J 
2 years ago

After I returned a product I bought from them, I did not receive a refund. I sent them at least 6 emails with a confirmation of delivery from **** to their return center. I never received a refund. Its been over 2 months. 

Business response:

Hi *********, we sincerely apologize for the delay in getting your refund to you from the product you sent back to our warehouse. We have followed up with you via email on 1/12/23 regarding the status of the refund that was processed. The email has more information about when you will receive the refund to your account. Please follow up with that email if you have any additional questions or concerns. 

Michelle E's profile image
Michelle E 
2 years ago

Ulta In *** ***** wrongfully accused my friend of shoplifting then illegally detained him while the Management checked the video to verify his identity. It wasn't him so they let him go and even though he was innocent, the Police still followed us for hours after leaving Ulta and pulled us over to harass us. 

Business response:

Hi ********, we are so sorry to hear this was the experience of your friend in our *************, ID store. We would like to connect with your friend to discuss this matter further and escalate it to the appropriate teams. Please have your friend reach out to Ulta ***** Services via ******** Messenger, Instagram ********* ******* ****************, phone at **************, or email at *********************************** 

Nora D's profile image
Nora D 
2 years ago

Atrocious and mismanagement. I came in on Christmas Eve to get help with my peach and pink hair. I wanted the peach / orange out. I also had about 3 of root regrowth. Hairdresser recommended putting in a pink gloss at my consultation the day before. When I arrived I told her Id rather not. So manager came over and said we could cover the peach up with an ash and then lighten up my roots to blend it in. However it was completely patchy! My roots were still dark in places and orange in others. Manager tried telling me I put so... read more

Business response:

We always want our guests to leave our Salon loving the results of their service, so we're sorry to hear this about your visit, ****. We will follow up via email so we can assist you further with this issue. Have a great rest of your day. 

Frequently asked questions about Ulta Beauty

How is Ulta Beauty rated?

Ulta Beauty has a 2.2 star rating with 619 reviews. 

When is Ulta Beauty open?

Ulta Beauty is closed now. It will open tomorrow at 10:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com