Ulta Beauty's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Ulta Beauty

3.1

About this business

Ulta Beauty is the United States' largest beauty retailer & premier destination for cosmetics, fragrance, body, skin & haircare products. Shop over 25,000 products from approximately 500 brands across all price points including Tarte, Redken, TULA, & Valentino. Plus, exclusives like Kylie Cosmetics, PATTERN, florence by mills, Juvia's Place & Ulta Beauty Collection. Conscious Beauty at Ulta Beauty offers vegan, clean, cruelty-free products in sustainable packaging with brands committed to making a positive community impact. ... read more

Location details

5654 N Bayshore Dr Ste F-118, Glendale, WI, 53217, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Tue10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Wed10:00 a.m. to 8:00 p.m.
Thu10:00 a.m. to 9:00 p.m.
Fri10:00 a.m. to 9:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 9:00 p.m.
Sun9:00 a.m. to 7:00 p.m.
3.11,118 reviews
Select a rating
Olivia S's profile image
Olivia S 
a year ago

My hair was damaged by a hair stylist at the Ulta Beauty Salon in *******, I left a review, and I got a refund, but the salon manager refused to come out and speak to me directly. So I reached out to customer service because I was concerned about the treatment I received, how the situation was handled and how my hair is damaged and I now have to pay to repair it. The customer service representative ***** responded to my email and said "We received an update from our store operations team and they confirmed that they gave you... read more

Business response:

We wholeheartedly apologize for this, ******. We understand how frustrating this experience may have been, and we have verified that this has been addressed by salon management. This is now considered closed, and your refund has been processed. If you would still like to speak with management, you can follow up directly with our guest services team via email, and we'll gladly send a new contact request. 

Kem J's profile image
Kem J 
a year ago

My friend and I were wrongfully accused of stealing. The police were called and they viewed the video, came back out the store and stated he didn't see us stealing anything and couldn't arrest us because the store had abaolutely no evidence. The store manager ************************* in **********, ** lied like we stole 4 bottles of perfume when in fact we were never no where near the perfume, never smelt perfume because my skin is sensitive i dont even wear perfume. I returned everything back to the store for a refund acco... read more

Business response:

Our team is actively reviewing the concerns brought forward in your complaint. Toward that end, a member of our field leadership team will follow up with you directly when the review is completed. Thank you for your patience. 

Raquel B's profile image
Raquel B 
a year ago

They will not refund you or send you new items if your package gets stolen. I never received my package despite it being marked as delivered, because the driver stole it. As a result ULTA has stolen almost $500 from me just because they do not work with a reputable shipping company. I am a long-time customer who does not abuse refunds and returns. Keeping someones funds when they have made a complaint about stolen property cannot be legal. 

Business response:

We can see how not receiving your order be frustrating, ******. We will follow up with you via email. Have a great rest of the day. 

Karen P's profile image
Karen P 
a year ago

Awful - DON'T Open an ULTA Credit Card!! This company tries to charge additional fees constantly, charges very high interest rates, and even when I paid the card balance off in full, instead of it showing a ZERO balance, I noticed a charge on my account. I called and got a foreign representative stating something about "back interest" then they had the audacity to charge a late fee of $37 on top of it all when there was no payment due since account was paid in full! They never give the double and triple points they promise f... read more

Business response:

Hi *****, we are very sorry to hear about this negative experience you have had with our Ultamate Rewards credit card. For our guests safety and security, all of your credit card information is stored with ************** and the Ulta Beauty ***** Services teams are unable to access it. If you to speak to a representative for your Ultamate Rewards Credit or Master Card, please contact ********************* directly at **************. 

Alex P's profile image
Alex P 
a year ago

I have had an ulta account with ********************** for many years. I am suddenly blocked from making online orders, and without notice. I have tried speaking to numerous people at Ulta and no one will help **** received the following email: After further review, we discovered that we received a charge dispute under your name and billing informationDue to this, we will no longer be able to accept your online order request(s) on Ulta.com. We welcome you to visit your local Ulta Beauty store to shop, where our trained assoc... read more

Business response:

Hi ****, we appreciate you for reaching out to us. We truly apologize for any frustration this may have caused, and that this was not promptly communicated with you. Due to the chargeback on a previous order, you will unfortunately be unable to place online orders. As these decisions are determined by a different team, this decision still stands at this time. You are welcome to shop in store with us at Ulta Beauty. 

Carol B's profile image
Carol B 
a year ago

I searched for a shop that does cluster eyelashes and came across Ulta Beauty. I choose clusters verses the strip because they last longer, at least the ones Ive always gotten from other place. Until, I went to Ulta. They lasted less than 24 hours. Im glad I waited until the day of my event. The stylist who did my lashes, was friendly, but did not seem to know what she was doing. She kept dropping the lashes and she was extremely slow. When she was finally done, it was at my 30 minute window. The lash applicant was thin and ... read more

Business response:

Hi *****! We always want our guests to leave our Salon loving the results of their service, so we're sorry to hear this about your visit. We truly value your feedback, and we see that our store team was able to reach out to you to discuss this service. If you have any concerns after speaking with our team, feel free to reach out to our ***** Services team or the store directly. We're happy to help. ?? 

Violetta V's profile image
Violetta V 
a year ago

The employees at the stores in ***** ** are completely & needlessly rude. They do not make you feel welcome to be ****** ****** are never kind when I go to the store. It doesn't feel worth it to spend so much money in a store where I don't feel treated with any sense of decency. They need better customer service because the girls at Sephora in Khols have never made me feel like that but it's a reoccurring theme at the Ulta. Several of my friends don't even go in there anymore because of the same complaint, terrible employees... read more

Business response:

Hi ********! We want all of our guests to have great experiences in our stores, so we appreciate you bringing your concerns to our attention. We'd like to connect with you further on this. Please send us an email at ********************************** or visit our Contact Us page on ulta.com to select your preferred contact channel. Please let our ***** Services team know that you are reaching out in follow-up to your BBB review and please share your screen name that was used in this review so they can best assist you. Thank ... read more

Sarah R's profile image
Sarah R 
a year ago

The Ulta.com **************** is an absolute joke. I reached out due to a package that showed delivered but was not. I was first told to wait two additional days and it would show up. I called back after another two days and was told they would start an inquiry into what may have happened. This was a birthday gift for a friend. I was told that I would receive an update in a few days. After almost a week, I called back and was disconnected five separate times. I was told that they were "looking into it" and that someone would... read more

Business response:

Hi *****, we sincerely apologize for any confusion or inconvenience this situation has caused you. Due to the value and contents of your order, our teams have to look into the proof of delivery before a reshipment or a refund can be offered. We have re-escalated this issue to our fulfillment teams for further review and assistance. Once we have more information for you, we will reach out to you directly via email with any next steps. 

Miranda L's profile image
Miranda L 
a year ago

ULTA CHANGE YOUR ONLINE POINT REWARD SYSTEM!!!!!I have been saving hundreds of dollars worth of points to buy one product which is a Dyson airwrap valued at $600. My local store hasnt had any dyson airwraps in months because of stock issues. So buying in store wasnt an option for a long time. Did you know any online points use is limited to ***** which is about $250. I had well over ***** points I couldnt use for an online purchase which was extremely frustrating. After spending years of my hard earned money on ulta this was... read more

Business response:

Hi *******! So happy to have you as a part of our Ulta Beauty family. For the privacy and security of our guests, our online system has a limit that only **** points can be redeemed online per transaction. Since this is a system limitation, we cannot override it for any reason, we sincerely apologize for any frustration. 

Frequently asked questions about Ulta Beauty

How is Ulta Beauty rated?

Ulta Beauty has a 3.1 star rating with 1,118 reviews. 

When is Ulta Beauty open?

Ulta Beauty is open now. It will close at 9:00 p.m.  

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com