Orchard Lakes Apartments's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Orchard Lakes Apartments

4.0

About this business

Welcome to Orchard Lakes! Designed around your well-being, our pet-friendly community aims to cater to all your needs & offer you a truly carefree lifestyle. From our cozy living arrangements & essential amenities to the picturesque surroundings, life at Orchard Lakes is meant to be a rewarding experience. We have a shimmering swimming pool with sundeck where you can lounge on hot summer days as well as a charming community building where you can hang out with friends and neighbors. Inside your one or two-bedroom home you wi... read more

Location details

2161 Orchard Lakes Pl E, Toledo, OH, 43615, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 4:00 p.m.
SunClosed
4.0154 reviews
Select a rating
Audrey L.'s profile image
Audrey L. 
2 years ago

Excellent! Overall, my experience here has been great. I’ve been here 1.5 years and sad to leaving. The buildings are tucked back off the main road so you don’t feel front and center. The office staff is SO kind, maintenance is speedy, and it’s down the road from a grocery store and other places. Any issue I’ve ever had has quickly and efficiently been resolved. 

Business response:

Thank you very much for sharing such high praise for our team's prompt service and our peaceful community. It has been an honor to serve you as our resident! 

Krissy A.'s profile image
Krissy A. 
2 years ago

HORRIBLE FLOORS, DON’T LIVE UNDER ANYONE The floors here are HORRIBLE! I’m on 2nd floor. They creak & crack so loud & it’s literally the entire floor. You can’t step on a spot without some kind of creak/crack. It might not sound too bad to you walking on it, but believe me as someone who lives under someone else, I HEAR IT ALL! I complained & when the people above me moved out they said they’d have people come in and find the worst spots & nail them down better. They didn’t! When I say the floors are horrible, I really can’t... read more

Business response:

Thank you for taking a moment to share feedback with our team. We are sorry to hear that concerns with noise have affected your comfort, and we would like to connect in order to assess how we may best support you. Please call or visit the office to discuss this further. We look forward to speaking with you. 

Joey M.'s profile image
2 years ago

Friendly Staff and Good Upkeep I've lived here for almost two years now and I love it. The staff at the leasing office have always been prompt when responding to my emails and calls, and the few times I've needed maintenance to come in, they've done so within a day or two. The ponds and trees maintain a sort of cozy atmosphere where you can sit out on your back deck, swim at the pool, or take a walk around the complex. My only complaints would be the noisy stairwells (you can really hear it anytime someone is going up or dow... read more

Business response:

Thank you for sharing how happy you have been as our loyal resident! We are glad you continue to enjoy our beautiful community and our team's prompt service. 

Lauren P.'s profile image
Lauren P. 
3 years ago

Bad complex Not a friendly or helpful leasing office. I asked questions via email and was told to look it up in my lease agreement. The walls are super thin and you pay a lot for an outdated apartment and appliances. The internet is also awful and you have to go through their provider. We upgraded to the highest the offer and it just shuts off. The landscaping and upkeep is also not what I would expect for the price. 

Business response:

We appreciate your review and are saddened to hear you are not satisfied. We want you to love your home, so we would value the opportunity to address your concerns with our service, your home, and the upkeep of the community. Will you please email us at customerservice@edwardrose.com to discuss your experience further? Thank you so much for your time. 

Mohammed A.'s profile image
Mohammed A. 
4 years ago

unprofessional unprofessional. first, I contact them to see the apartment after that I sent all the documents they asked for then they accept all my documents after that they asked me to applied and paid for the application to get the apartment, after that she called me to say sorry we don't accept your application, I asked her why you asked me to applied and paid for it and why you guys change your mind she said one second I will contact my colleague then they shut down the line to me after a long time waited. then they don... read more

Business response:

We appreciate you reaching out. Unfortunately, your review is anonymous, so we are unable to contact you directly to discuss your feedback. We apologize for any miscommunication about your application and would be happy to discuss this with you further. Please call the leasing office when you have a moment. Thank you. 

John S.'s profile image
4 years ago

Aweful Service I had questions about the place and none of them were answered with real responses. And when questioned further, I was told it would have to go through a manager but I would not be able to speak to one before moving in... 

Business response:

John, we're terribly sorry for the miscommunication and that our answers did not meet your needs. Our manager would be happy to chat. Please give us a call at your convenience so we can go over your questions. Thank you! 

Michelle M.'s profile image
Michelle M. 
7 years ago

Unsafe Pros: Spacious apartment, beautiful landscaping, pond and geese, quiet, quick response of maintenance, full size washer and dryer in the unit, utility included in the rent except for electric. Cons: > If you are not on the top floor then you can hear baby crying, stepping, screaming, sliding doors, washing machine running, and so on from above. > Internet plan is forced to be property's own, you do not have other choices, and you have to purchase your own router/modem. > Dryer takes 2 times to actually dry the clothes... read more

Renee M.'s profile image
Renee M. 
9 years ago

3rd Floor and More... WE LOVE THESE APARTMENTS! My husband and I live on the 3rd floor and have the most beautiful apartment. The living room/dining room areas are big enough for our dining room set, couch, chairs, and office furniture. The open floor plan makes cooking and entertaining so wonderful, and the vaulted ceilings make the rooms look even bigger. We have a king bed in our bedroom and still have ample room for two dressers, two nightstands, a bookcase and chest for blankets. We barely use the dressers because of al... read more

M James E.'s profile image
M James E. 
9 years ago

Apartment Heaven I love my apartment! Great walk-in closet, balcony, and waterfront views! I'm welcomed home every time I walk through my front door! I'm blessed! :) 

Frequently asked questions about Orchard Lakes Apartments

How is Orchard Lakes Apartments rated?

Orchard Lakes Apartments has a 4 star rating with 154 reviews. 

When is Orchard Lakes Apartments open?

Orchard Lakes Apartments is open now. It will close at 4:00 p.m.  

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com