MyEyeDr.'s cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

MyEyeDr.

1.7

About this business

MyEyeDr. is your trusted community doctor providing the best in vision health care and the best selection of eyewear. We welcome all insurances. 

Location details

140 Willow St #1, Ste 1, Winsted, CT, 06098, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.7192 reviews
Select a rating
Lisa B.'s profile image
Lisa B. 
3 years ago

I have had issues with this company for about three years now. I recently reordered frames & lens and here it weeks later & I had to call to inquire and found out the frames are in but not the lenses. How do you not communicate with your clients. Very unprofessional. 

Business response:

Hello Ms. B******, We are sorry to hear about the experience you had in our office. We have tried to reach you by phone and email and regret that we have not been able to connect with you. We hope that the full refund for your daughter glasses has helped rectify the matter. Please feel free to reach out to Patient Relations at anytime if we can be of further assistance. 

Ronald B's profile image
Ronald B 
3 years ago

Waste of time. Went in for a contact script update. Was told i had a foreign object in my eye. In good faith ordered glasses which i hate wearing. Got sent to another eye doctor and charged to remove something from my eye which was already gone. A month later no contacts were still in. Finally they get them in. Cause they finally actually ordered them. Verified appointment time 3 times of 1:30 only to be told that i was more than 10 minutes late at 1:28. And would have to reschedule. Avoid these jokers at all costs. 

Business response:

Hello Mr. Blessen, We are sorry to hear about your experience in our Joliet office. We have attempted to contact you by phone and email in order to learn more about your experience. We would appreciate the opportunity to make this right for you and regret we have not been able to connect. Please call us anytime at the number we left or respond to the email we sent and we will be happy to address your concerns. Kind Regards, Patient Relations 

Stephanie B's profile image
Stephanie B 
3 years ago

NO STARS!!!!!!!!! I’ve been going to the practice in Kernersville, NC for over 20 years and really like my Dr. When the owner of the practice sold to this money grubbing conglomerate I stuck with them since I’ve been with my Dr for so long. Guess it’s 3 strikes and your out. On my first visit after the sale, you could feel the atmosphere in the office has completely changed. Must be as horrible to work for them as it is to be a patient as a once friendly, relaxed atmosphere is now tense and rude. First shock was my for years... read more

Business response:

Hi Stephanie, We are disheartened to hear of the experience you've encountered recently. We appreciate you speaking with us and allowing us an opportunity to reaffirm your vision wellness is our top priority and that we want to make this right for you. We look forward to guiding your journey towards healthy vision. Warm Regards, Patient Relations 

Kristy E's profile image
Kristy E 
3 years ago

I just wanted to let Cienna at RX Optical Ann Arbor know that she went above and beyond for me and my daughter to help facilitate her getting glasses. It means more to me than she will ever know. She was extremely considerate and was very patient with me. She was a rock star and deserves huge kudos! 

Kayla G.'s profile image
Kayla G. 
3 years ago

I went there for my appointment this morning. Was asked if I want to take pictures so my eyes wouldn't be dilated. The charge was 39.99 and because I had another appointment right after I didn't want to have issues not seeing the rest of the day. I also suffer from really bad headaches which some time occur after the drops. The doctor told me because I have a really high prescription is best to dilated my eyes so she can see all of it. As I went to check out I asked if I still had to pay the fee and the manager said yes. The... read more

Business response:

Hi Kayla, Thank you for speaking with me today. I appreciate you allowing me the opportunity to listen to your concerns and provide a resolution to help reaffirm your vision wellness is our top priority. We hope to see you again soon. Warm regards, Patient Relations 

Bernhard S's profile image
Bernhard S 
3 years ago

I am NOT surprised by the "1.21" average review of "MyEyeDr." One year ago, I paid them $700 for a pair of titanium, tinted, eye glasses. Today, while merely putting them on, the titanium weld broke at the seam connecting the eye lense holder to the nose piece. When I called them, they said there was nothing they could do, and they told me that I didn't have 'insurance'. They never offered me 'insurance' when they sold them to me, and you would think titanium would last longer than a year. Do NOT buy any product from them. T... read more

Business response:

Hi Bernhard, We're sorry to hear about the unfortunate incident with your glasses. We understand how vital it is to have functional eyewear. We appreciate the opportunity to speak with you and offer a resolution in order to assist your vision needs. We look forward to continuing to guide your journey toward healthy vision. Regards, Patient Relations 

Karin B's profile image
Karin B 
3 years ago

I was recently at the Rxoptical branch on Lake Mich Drive in Standale I am a senior citizen and had an Optometrist who did not wear gloves during the exam, who was touching my face. He also was going lickety split with changing the lenses during the exam as if to get the exam finished as quickly as possible. I am a senior citizen and had trouble keeping up with his pace. His whole manner was not pleasant. Generally I would ignore the personality but the whole exam was troubling. Will not use your services in the future. The ... read more

Business response:

Does this mean that the problem was addressed? Especially NOT wearing gloves during the exam. Maybe an inservice is required by your staff. Please comment. 

Robert S's profile image
Robert S 
3 years ago

DO NOT PURCHASE CONTACT LENSES FROM THIS COMPANY!!! They charged me $330 for a pair of Air Optic Hydroglyde Multifocals. The price for the exact same contact lenses on 1-800-contacts were $182.32. Even worse, they had checked my insurance before sitting down with me (verified on the billing document Davis Vision) and failed to inform me that had I used a brand of contacts approved by my insurer, I would have paid nothing! They don’t care about their patients. They care about making money. Period. If you decide to use them fo... read more

Elizabeth B's profile image
Elizabeth B 
3 years ago

Terrible, Dr was great and then it stopped. After paying 650.00 for glasses and waited 6 weeks for them, I got handed the glasses. Basically here you go and out the door. No adjustments were made, I can’t see out of them at all. Guess I will have to call another place to fix them. Just disgusted and out a lot of money. There are no refunds! Definitely just want the business and money and when they are done with you, you know it. 

Business response:

Hi Elizabeth, Thank you for reaching out to us, we're sorry to hear about your recent experience. We appreciate your time and speaking with us today, allowing us the opportunity to provide a resolution to make this right for you. We know you will love your new glasses and hope this reaffirms your vision wellness is most important to us. Warm Regards, Patient Relations 

Frequently asked questions about MyEyeDr.

How is MyEyeDr. rated?

MyEyeDr. has a 1.7 star rating with 192 reviews. 

When is MyEyeDr. open?

MyEyeDr. is open now. It will close at 6:00 p.m.  

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com