This profile has not been claimed by the business owner or representative.
Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!
GatorGuard offers a wide variety of coating options for your garage, patio, driveway and even the interior of your home. While beautifying and reducing allergy-inducing dust inside your home, your garage and exterior surfaces benefit from GatorGuards impenetrable coating stopping costly salt and water intrusion damage. Our customized garage floor coatings allow homeowners to choose from nearly limitless options in color, patterns, and textures with our proprietary coating systems. The result? A room that's finally worthy of ... read more
12900 Farmington Rd, Livonia, MI, 48150, United States
Get directionsWeekday | Schedule | Status |
---|---|---|
Mon | 08:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Tue | 08:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Wed | 08:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Thu | 08:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Fri | 08:00 a.m. to 6:00 p.m. | |
Sat | 09:00 a.m. to 12:00 p.m. | |
Sun | Closed |
I wanted to have our garage floor coated. After searching out several companies, i chose Gator Guard due to their reputation and warranty. While the floor is beautiful the workmanship is shoddy and customer service is nonexistent. After the floor dried there were several places where the product was not properly wiped away. when I called customer service they insisted it was a stain and gave me a couple of products to buy to try to remove it. I bought both products but neither worked. I called several times and they kept ins... read more
Business response:
<p>Dear BBB:</p><p>It has been determined that the foreign matter/staining on top of the finished floor is not able to be removed by the customer with the typical cleaners we suggest (windex, CLR, denatured alcohol/hand sanitizer) and a service call would be necessary to inspect and carefully test other removal processes. The stain was not mentioned to us for two months after the floor completion, as well. We offered our discounted service rate to visit and inspect, and include 30 minutes of repair labor ($150), customer ref... read more
They don't give my full refund because I signed contract, supposed to mention to me in first place if I am backoff you loose 15% of total payment.I did sign because need job done and paid 33% of total payment.something life events comes up and don't want to do the garage floor done.just asking for my full refund that's all.
Business response:
<p>Dear BBB,</p><p>Our offices have not received a formal request to cancel from this customer. Per our agreement, buyers may cancel without penalty within 3 business days, and if canceled after 3 days, we will hold 15% for ordering/processing/administrative work on a customer file. Every customer signs this as part of the agreement cancelation terms.</p><p>Thank you,</p><p>GatorGuard</p>
Same thing everyone else is saying. THEY DO NOT HONOR THE LIFETIME GUARANTEE that the salesman talked about. When something goes wrong, you have to pay more money! THEY ARE NOT A TRUSTWORTHY COMPANY!
Business response:
<p>Dear BBB:</p><p>GatorGuard upholds our warranty 100% of the time, based on the agreed upon warranty inclusions in every customer agreement. We warrant, without hesitation, that our floor solutions will not peel or delaminate during the warranty period; most solutions are warranted for lifetime. Substrate structural shifting and degradation caused by the Earth cannot be controlled by GatorGuard or our coating solutions.</p><p>Thank you,</p><p>The GatorGuard Family</p>
Gator Guard warning;We spent $4,000 to have our garage floor done in 2020. The salesman was very good, and a big selling point was the Lifetime Warranty. Even if we moved it is transferable to new owners.Welllllllll, guess what when we called and talked to Gator Guard customer service and gave her our information, and concern about a spot in our garage peeling up she immediately went into staunch, ******* ***** so we sent a picture, she went into Colonel ***** sharing how their lifetime warranty does NOT cover lifting of the... read more
Business response:
Dear BBB:GatorGuard provides a lifetime warranty against the coating peeling up or delaminating from the substrate due to mechanical bond failure of the coating. We cannot control Acts of God or Mother Nature driven events that cause our coating to rip, tear, or delaminate. We have very reasonable service rates to repair occurrences like this. Images submitted by the customer show the concrete substrate beneath the coating became cracked, thereby causing the GatorGuard coating to tear, which created a weakened area, then the... read more
I am a recent young widow and they took advantage of me on price. Started at huge price then acted like they were doing me a favor going down when I didn't take the first estimate. They are phony company in Charlotte. I was told I would be dealing locally with longtime experts doing the work. I have never gotten to talk to anyone in Charlotte they always answer the charlotte number in Indianapolis. The people in indianapolis couldn't even tell me the name of a supervisor in Charlotte. I found out my project manager in Indian... read more
Business response:
<p>GatorGuard Concrete Coatings is brand new to the Charlotte market, and are still working to develop and cultivate our staff. We have been sending seasoned installers and management staff to assist and guide, and have had the install crew in place travel to our *********** location in Indianapolis for continued training between on site training and expectations setting. We pride ourselves on a higher quality floor solution and overall customer experience, proven true through our ****** reviews. Per the sales agreement, Gat... read more
Very expensive and ******************** and ****** are not honoring warranty. Floor is peeling. All we are requesting is repairs but they said they are not going to repair. How can a company advertise life time if they don't honor their contract? Seeking legal action. We have pics from start to finish. VERY DISAPPOINTED! Company breaks contract at their discretion. *** BUYER BEWARE ***
Business response:
********************, Our VP of Operations has discussed with you on several occasions that we stand behind our warranty 100% on your concrete coating. You asked us to fill in the gap between your concrete and plastic drains, and to coat the top lip of the plastic drains. We informed you that this would not adhere properly, but we did what you asked for. We understand why you were asking for this, but being outside of what concrete epoxy coatings are designed for, we should not have performed this part. We also understand yo... read more
Was very disappointed in how management handled the extra costs I incurred when they cancelled my appointment the night before they were scheduled to do the installation. I had someone clear garage out and store on his trailer and in his garage. I had to pay to extend this for an additional week due to Gator Guard cancelling my appointment. Also wasted two days of my schedule because of them changing. They compensated some of the expense but not all of it. They were very rude on the phone and tried to act like it was my prob... read more
Business response:
******************, We're very sorry for the unexpected troubles you endured from a scheduling aspect. We set out to achieve and deliver as close to perfection as can be expected for major projects like this. Unfortunately we're all still battling COVID and moving/rescheduling jobs periodically, and a mistake was made by our Prod Mgr on moving a different job, and you bore the brunt of this error. We are human, and try to take care of everybody to the highest level, despite numerous challenges. We credited you $250 for the i... read more
We have been delighted with the entire process. It is expensive, but we have learned our lesson.We went with a cheaper process and it lasted 2 years and looked awful. From the sales presentation to putting our garage back together it was professional and an excellent experience. ******* and his assistant were the kind of workers you like to have in your home. ...punctual, helpful, cheerful, knowledgeable.... really outstanding. We would recommend GatorGuard..
Business response:
We truly appreciate your detailed response and kind words of support, *****! At GatorGuard, we strive daily for the highest level of customer experience at all levels, something ******* and team certainly understand. Thank you, and we're always here for you!
Excellent product! GatorGuard did my floor and it turned out wonderful! Im so happy I did it!
Business response:
So great to hear, ***************. We are so glad you chose us, and know you'll love your new GatorGuard floor for many years to come!
GatorGuard of Detroit has a 4.7 star rating with 308 reviews.
GatorGuard of Detroit is closed now. It will open at 9:00 a.m.
Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com