This profile has not been claimed by the business owner or representative.
Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!
Our touring schedules and operating hours may vary as we continue to follow local phased opening guidelines and direction from local health officials. Please visit our community website for up to date information. Sonesta on University is surrounded by Major employers, downtown Tempe, ASU, and Tempe Market Place are all just minutes away. At Sonesta on University, you can select from thoughtfully designed one and two bedroom apartments homes.
1975 E University Dr, Tempe, AZ, 85281, United States
Get directionsWeekday | Schedule | Status |
---|---|---|
Mon | 8:30 a.m. to 5:30 p.m. | |
Tue | 8:30 a.m. to 5:30 p.m. | |
Wed | 8:30 a.m. to 5:30 p.m. | |
Thu | 8:30 a.m. to 5:30 p.m. | |
Fri | 8:30 a.m. to 5:30 p.m. | |
Sat | 10:00 a.m. to 5:00 p.m. | |
Sun | Closed |
Avoid at all costs I used to think the prior management was awful but the new company is even worse. Since their takeover in May it has been nothing but issues with billing that the manager never addresses and takes several times to get them resolved. Not to mention this property is scorpion infested despite being charged for pest control.The gates have been broken for 10 months despite numerous calls to the office. The property is out dated and run down for what they are charging, you can find much better places in the area... read more
Meh: more issues than benefits Lived here for 3 years with 2 management companies, second company wasn't that great. Slow response in maintenance issues, slow updates to the complex, gate never worked/was fixed, roaches and scorpions. AC is super outdated and mine always leaked. Surprise cleaning cost when moving out. Wasn't warned and cleaning was $90 while carpet was $75. I cleaned before I left but office did not want to complete a walk through. "Checking out" process is not very clear. I called a bunch and was always tol... read more
Verified Renter Overall I wasnt very happy our experience here. Security was a major issue, and had multiple instances of police being called, and at one point a break in happened in the unit next door. Sprinkler system floods parts of the complex due to broken heads and lines. Dog park isnt kept well, bugs are an issue even though we pay for regular sprayings. Work orders seem to disappear, and getting a hold of staff is almost always a hassle. Mail was lost on multiple occasions and the pool below us has been closed for 9m... read more
Verified Renter Do NOT live here unless you want to sign a lease to stress and being ignored by management. Ladies in the front office do not know how to do their job and Im sorry to say I wasted two years living here. Maybe if management like knight vest or really anyone but greystar took over it could be turned around. But greystar drove Sonesta great to the ground.
Great apartments and great staff! We’ve lived here just over a year now- Julie & Jennifer do a lot of a great work in the office, and always respond to questions quickly. Maintenance requests are handled promptly, and everyone is very friendly. Units and grounds are well kept with many amenities. Lot of space to walk your dogs. Parcel lockers are a life saver. Great location- easy to get to Tempe Marketplace and campus.
Business response:
Hello, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! Our team strives to deliver an excellent experience, and are glad you found this to be the case. If you have further needs or questions, please reach out!
The staff of amazing! The staff is super awesome and accommodating, very transparent and make it easy to live here!
Business response:
Hi, thank you so much for the positive review! We are glad to know that we assisted in making your experience here at Sonesta on University easy!
Really helpful management! Julie and Jennifer have been amazingly helpful getting us settled in and making sure the apartment is able to accommodate the safety of our service animal. Really lucky we found this place and only a short drive from campus!
Business response:
Hi, we are so happy to read such a great review about Sonesta On University! We are happy to hear we were able to accommodate your needs during your move in process. Thank you so much again for your feedback! We hope you have a great day!
Renter The apartments here are very nice inside and out . The management are great people and have helped me with everything I may have needed . I would highly recommend renting here!
Business response:
Hi there, thank you so much for your positive comments about Sonesta and our Team! We are always more than happy to assist you if anything else comes up. Take care!
Worst Management ever DO NOT RENT HERE.... If I could give 0 starts I would have. This has to be the worst, unresponsive, rude management ( Manager is Jennifer ) I have ever talked to. Long story short weeks of emails and phone calls with no response or 2 days to respond. We were waiting for them to finish lease and apply the special they were running on Facebook and do a walk through before move in 4 days away. Move in day came and still nothing was done no one called to tell is anything so we went to the apartment to find ... read more
Business response:
Hello, we apologize for any inconvenience we might have caused. We have taken the time to look into this situation and would like to discuss this further. Please contact our office at 480.921.1347
Asteria Apartment Homes has a 3.4 star rating with 335 reviews.
Asteria Apartment Homes is closed now. It will open at 10:00 a.m.
Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com