Alterra Apartments's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Alterra Apartments

3.5

About this business

Upgrade your lifestyle at Alterra Apartment Homes! Just a short drive to the Las Vegas Strip, major freeways, fabulous shopping and dining, our community blends convenience with style. Our community amenities include controlled gated access, free Wi-Fi in the clubhouse, business center, swimming pool with spa, and fitness center. Our residents enjoy tastefully designed one, two and three bedroom apartment homes. Microwaves, ceilings fans, full size washer and dryer, private balconies, oversized tubs, and walk-in closets are ... read more

Location details

2701 N Decatur Blvd, Las Vegas, NV, 89108, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Sat10:00 a.m. to 5:00 p.m.
SunClosed
3.5162 reviews
Select a rating
Laurnette P's profile image
Laurnette P 
2 years ago

My complaint is the manager at this property she like to block tenants from paying their rent and to force them out even thought you go talk to them about your rent and situation you are in she will block you on the click pay accounts etc. I feel she unfair person and does very evil things to tenants to force them out and look like your refusing to pay your rent 

Business response:

Ms. ******** Our company has policies for when we are required to block an account. Insufficient funds more than once, excessive late payments, and partial payments are all issues which can cause a person's Clickpay account to be blocked. However, as we have explained to you prior, you can still use Clickpay in conjunction with Moneygram. By paying Moneygram directly it ensures the funds are available. We have sympathized with the many issues you have endured while you have lived at our property however, you have asked us to... read more

Laurnette P's profile image
Laurnette P 
2 years ago

My complaint is the manager at this property she like to block tenants from paying their rent and to force them out even thought you go talk to them about your rent and situation you are in she will block you on the click pay accounts etc. I feel she unfair person and does very evil things to tenants to force them out and look like your refusing to pay your rent 

Business response:

Ms. ******** Our company has policies for when we are required to block an account. Insufficient funds more than once, excessive late payments, and partial payments are all issues which can cause a person's Clickpay account to be blocked. However, as we have explained to you prior, you can still use Clickpay in conjunction with Moneygram. By paying Moneygram directly it ensures the funds are available. We have sympathized with the many issues you have endured while you have lived at our property however, you have asked us to... read more

Chenikqua C.'s profile image
Chenikqua C. 
3 years ago

Great Customer Service Brenda was a great help. She explained everything and answered all of my questions. She made everything easy. 

Staci M.'s profile image
Staci M. 
4 years ago

Management The manager Angle is very rude. I don’t understand how she could even be a manager. She seem to always have a attitude. Very unprofessional being. I moved into my unit March of 2020. When I moved in I was told some items in my unit needed to be fixed and they will be fixed. It is not March 2021. I have to moved out my the end of the month and no one ever came to fix nothing that was initially broken. I sent work orders, emailed, and called. No one cares. I I’ll be contacting their headquarters. 

Shannon E.'s profile image
Shannon E. 
4 years ago

Thanks so much for making this our new home! Brenda and Adriana are both so wonderful! They made it super easy to move here! The apartment that I moved into is awesome. I would and will recommend this community to my friends and family! Thanks so much ladies! 

Mike D.'s profile image
4 years ago

Thank you for helping me get into my new home Brenda and Adriana were very helpful with my application process and helped me get everything I needed to get into my new apartment. I couldn't have done it without them. I will definitely recommend them and this apartment community to others. I make sure to have them ask for these two awesome ladies. 

rene a.'s profile image
5 years ago

Garbage disposal. Chris did an awesome job. Keep the great job!!!! Rene A. 

Business response:

Thank you so much for taking the time to acknowledge Chris. He is a great asset to our team! Please do not hesitate to call if you need anything! 702-631-4422 

Regina W.'s profile image
Regina W. 
5 years ago

Alterra is Amazing!!! I've been a resident here for 2 years now and this is the best staff that they ever had! They always are so sweet and kind to me. I love living here!!! Would definitely recommend to my friends and family! 

jean s.'s profile image
5 years ago

thin floors/ rude neighbors The floor plan does not state how thin the flooring are, you can hear every step you upstairs neighbors make. Can't figure out how the outside big water bugs get in the apartment one every week. The office personal is very rude when you go in for help. I can not recommend this apartments unless your a very very hard sleeper. Can't wait to get out of here. 

Frequently asked questions about Alterra Apartments

How is Alterra Apartments rated?

Alterra Apartments has a 3.5 star rating with 162 reviews. 

When is Alterra Apartments open?

Alterra Apartments is closed now. It will open tomorrow at 9:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com