Patrick Hyundai's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Patrick Hyundai

4.1

About this business

Like Hyundai Made in America a family-owned New and Pre-Owned Hyundai Dealership near you conveniently located in Schaumburg on Golf Road between Meacham & Plum Grove Road across from Hobby Lobby. We offer leasing, financing, service & parts for your Hyundai & options to keep your Hyundai looking like new. Stay at home or work to save time & start shopping online with Patrick Direct Online Buying Tools. We ll even bring the vehicle you choose to you for test drive. Need Hyundai service? Schedule service anytime with our onli... read more

Location details

1020 E Golf Rd, Schaumburg, IL, 60173, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 9:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 9:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 9:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 9:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 9:00 p.m.
Sat9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SunClosed
4.12,111 reviews
Select a rating
Taneka J's profile image
Taneka J 
2 months ago

Design of car, pencil size hole by cup holder. Electrical part of the car is not sealed. Designed is backward. How is that you cant have accidents without costing thousands of dollars 

Business response:

On behalf of The Patrick ************ Customer Relations Team, we would like to apologize that your experience wasnt a positive one. We would like the opportunity to research your visit along with our management team at Patrick Hyundai, It helps us understand areas in our business that needs improvement. We would appreciate it if you would email ********************************************** with your full name, date of visit, originating reason for your visit, email or best number of contact so our team can fully understand... read more

Melanie H.'s profile image
Melanie H. 
a year ago

Patrick Hyundai in Schaumburg ** sold me a complete lemon! The vehicle I purchased has a bad engine which had a recall at one time, which supposedly is now a lifetime warranty on the engine wish me luck with that! This vehicle is a ******** 2.0 turbo. They did not disclose the information So now Im stuck with a bad engine! The vehicle has been using an unbelievable amount of oil since I purchased it!!It also had a film on the rear bumper and windshield! Possibly from bad exhaust Buyer beware The vehicle I went to purchase or... read more

Business response:

Hello *******, On behalf of The Patrick ************ Customer Relations Team, we would like to apologize that your 2017 Hyundai ******** purchased in August 2021 from Patrick Hyundai is experiencing issues with the engine. According to Patrick Hyundai service records we havent serviced your vehicle prior to your purchase when we performed a safety inspection on 7-8-21. If you would like the team at Patrick Hyundai to inspect your vehicle please contact our service department to schedule an appointment by calling ************... read more

Erica C's profile image
Erica C 
2 years ago

BAIT and SWITCH! I found a vehicle online at Patrick Hyundai. I called this morning to confirm the vehicle was in stock and CONFIRM the price. I spoke with ******* who confirmed the price over the phone and made me an appointment for that same day. My husband left work early, I picked up my daughter from school, and drove 45 minutes to my appointment. We met with *** the salesman who let us test drive the car, and we decided to move ahead with the sale. The proceeded to run my husbands credit, and AFTER they ran his credit, ... read more

Business response:

Hello *****,We are reaching out to apologize for your unpleasant experience at Patrick Hyundai. It is disappointing to hear that your visit didnt result in a positive experience. Customer feedback is an important resource for improving and addressing the needs and wants of our customers. Our team is determined and dedicated in making the sales experience for every customer enjoyable and satisfying. *******************, the manager at Patrick Hyundai, explained the vehicle you were interested in did have a pricing error. The ... read more

Brandie S's profile image
Brandie S 
2 years ago

Patrick Hyundai will hound you relentlessly to get you to sell your used car. But when you call with a question for service, no one bothers to call back. *** left messages with a live person and on a voicemail, yet never received a call back. So, they care about their potential customers, but once you are one they forget you exist. 

Business response:

We are reaching out to apologize for your unpleasant experience with Patrick Hyundai. It is disappointing to hear that your visit and ownership didnt result in a positive experience. Customer feedback is an important resource for improving and addressing the needs and wants of our customers. Our team is determined and dedicated in making the service experience for every customer enjoyable and satisfying. Please feel free to contact ********************* at ************ or email ************************************** he is ou... read more

Barbara T's profile image
Barbara T 
2 years ago

I had my truck at their service center for 8 months waiting on an engine. I finally picked my truck up 10/6/22. I took my truck back to them on 10/7/22 with several issues. The engine cover was cracked in two different places, my breaks were grinding, someone tried to pry into my front passenger door, right fender damage, car was filthy from sitting for 8 months and underneath my hood had oil and antifreeze spilled and not cleaned up. I was told by ***************** they would keep my car and correct the issues. I went to pi... read more

Business response:

We are reaching out to apologize for your unpleasant experience with Patrick Hyundai. It is disappointing to hear that your service visit and repairs didnt result in a positive experience. Your review and feedback is an important resource for improving and addressing the needs and wants of our customers. Our team is determined and dedicated in making the service experience for every customer enjoyable and satisfying. A second apology for the engine replacement taking as long as it did, unfortunately we are still dealing with... read more

Kim I's profile image
Kim I 
2 years ago

We inquired about purchasing a used 2020 Hyundai ********. Listed price was $31,488. After asking about the car and informing the salesman we would pay cash, we were provided a quote which included over $2,500 of additional options (tire, rim, key fob warranty). I asked to remove them- would pay $31,488 cash. I was told they couldn't accept the offer because they were taking a loss on the vehicle. This is a misleading advertisement- the listed price was NOT a price they would accept. We will not be working with Patrick Hyund... read more

Business response:

Hello ***,We apologize your experience at Patrick Hyundai was less than stellar.We can appreciate your frustrations.The online pricing disclaimer states Pricing indicated as The Patrick Price includes all applicable dealer discounts and/or manufacturers incentives, does not include any tax, title, doc fee, license, optional equipment costs and/or dealer installed add-on items selected by the customer at the time of sale.After speaking with the sales manager at Patrick Hyundai it appears there was a miscommunication with the ... read more

Christopher S's profile image
Christopher S 
2 years ago

My original review is over ***** characters but Im only allowed ***** here. ***** isnt enough to adequately describe just how horrible the car buying experience was from Patrick Hyundai. We were extorted an additional $1,500 for optional accessories that werent optional (they wouldnt remove them when we asked), they forced us to sign paperwork stating that the accessories were optional and that we agreed to buy them but we were also told that the paperwork was mandatory to sign if we wanted to buy the car, the financing offe... read more

Business response:

Good Afternoon ***********,My name is *******************, and I am the General Sales Manager at Patrick Hyundai. I have received your complaint on BBB. I do apologize for your experience and understand your frustration. The side view mirror being damaged from the transportation is a terrible thing and I am sorry that it happened at all and that it wasnt caught sooner. From my understanding though, we ordered the mirror and fixed the issue at the earliest time possible based on parts availability. I do understand that it wou... read more

Jose C's profile image
Jose C 
2 years ago

I had my 2022 Tucson Hybrid serviced here at the end of March. I brought in my ****** in for it's 1st "complimentary service" well I wish I would have taken elsewhere and if you came here to get you "complimentary service" done here you will want to read this and take action as I had to here.After gutting my vehicle back, I was reading the service order and read that 5w30 oil was used instead of the required 0w20 that is stated on the oil cap and user manual. I told the service writer of the mistake and he brought out the se... read more

Sharon S.'s profile image
Sharon S. 
3 years ago

Gave this one star because I had to! I own a 2021 Hyundai Kona **** miles, the check engine light when on and car sputtered and ran rough, I called the dealer I purchased it from they said don't drive it call the Hyundai roadside service and they will tow it to the nearest Hyundai dealer Patrick Hyundai. Tow driver picked my car up at 2:30pm on 2/14/22 and dropped it at Patrick at 3:00pm parked it in the first row and walked in and gave the keys to the service desk, service person asked for my name and # and he gave it to th... read more

Business response:

Hello ******,On behalf of The Patrick ************ Customer Relations Team, we would like to apologize that your experience wasnt a positive one. We appreciate your feedback! It helps us understand areas in our business that needs improvement. The service manager at Patrick Hyundai, ******************* did try to reach out to you today (February 23, 2022) and was unable to leave a voicemail due to mailbox being full. He would like to discuss what happened. At your convenience, please call him directly at ************. Note: ... read more

Frequently asked questions about Patrick Hyundai

How is Patrick Hyundai rated?

Patrick Hyundai has a 4.1 star rating with 2,111 reviews. 

When is Patrick Hyundai open?

Patrick Hyundai is closed now. It will open at 9:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com