St Francis Health Center's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

St Francis Health Center

1.7

About this business

MasterCard 

Location details

1700 SW 7th St, Ste 840, Topeka, KS, 66606, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.76 reviews
Select a rating
Verna F's profile image
Verna F 
a year ago

University of Kansas St Francis, Lab Billing is a joke, they do not bill my insurance carrier as a preferred lab, therefore it is not being paid at 100% from my insurance and they keep sending me a bill for the last three years, It takes months to get anything done in 2022 they issued a refund to a credit card I do not have any longer in December, in 2023 they actually sent me to collections, even though there are several notes on my file and my chart billing for this, and now again I'm getting same issue in 2024. I would NO... read more

Business response:

I am sorry you have had a bad experience with St. Francis. The refund you received to an expired credit card was done automatically by the system. It is programmed to refund to the card the payment was issued on. Our understanding is that preferred labs are labs your insurance prefers you to go to, so they will pay at 100%. Is our lab on your insurance plan list as a preferred lab? If it is not then your insurance will process and apply to deductible/coinsurance. 

Maurice G's profile image
Maurice G 
2 years ago

I think st fracis needs to give me my medical records of 2018 surgery manufacturing name of the mesh I've asked records for I have requested over and over again for my case that they say they can't find or don't know what happened to them that's my rights being violated ********* who can I get my records from I need help please I've been asking medical records dept and tall grass and I deserve my records imp for my case my pain is due to the mesh and plug what's the name of the mesh used 

J S's profile image
5 years ago

I went to the ER in Oct. 2018 and all is good. I received an "unknown" call today (Aug 8, 2019) on my cell phone in regards to an outstanding bill with SCL Health. She caller stated she was from the credit collections department and was calling to collect on a bill outstanding; it was sent to my home on Tuesday August 6th, two days ago! This is the fourth time I have received a call from SCL Health in regards to requesting payment above and beyond what my insurance has covered...each time I have asked them to see if there ar... read more

Business response:

On August 12, 2019, we made contact with The Reviewer. At that time, they requested their Itemized statements. We then asked for The Reviewer to explain in more detail the issues they were having with the “collections efforts”. We sent back an attachment of their requested documents detailing their date of service and asked if there is anything else needed to be discussed, as well as expounded on in their initial BBB inquiry. We have not heard back from The Reviewer. We have filed and closed this case. 

Dave G's profile image
Dave G 
5 years ago

When I walked into the emergency room with a family member who needed medical attention, the first thing the staff did was scan me for weapons and search my personal belongings. 

Business response:

SCL Health maintains a responsibility to our patients, visitors and associates, to provide a safe and effective environment for healing. As such, SCL Health takes necessary steps to ensure, to the greatest extent possible, that no weapons or other contraband is brought into the hospitals, clinics and business units which we operate. All of our facilities have public-facing signage onsite that informs patients and visitors that weapons are not allowed on our campuses. SCL Health's security practices align with identified regu... read more

Andrew B.'s profile image
Andrew B. 
7 years ago

They will tell you one price and keep billing you after your visit for the next couple months. All Random charges with no basis. Doesn't matter if you have insurance or not. Do not trust this company. They do not disclose third parties that will bill you after your visit. 

Frequently asked questions about St Francis Health Center

How is St Francis Health Center rated?

St Francis Health Center has a 1.7 star rating with 6 reviews. 

When is St Francis Health Center open?

St Francis Health Center is closed now. It will open on Monday at 9:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com