Bigcommerce, Inc.'s cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Bigcommerce, Inc.

1.3

About this business

Computer Online Services & Electronic Commerce 

Location details

11305 Four Points Dr, #2-300, Austin, TX, 78726, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 6:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 6:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.314 reviews
Select a rating
Sales Team at L's profile image
Sales Team at L 
10 months ago

I should have not been so eager and commit to a one year plan. That part is on me, and I own that. However, the platform didn't perform to the needs of my company. The website design was hard to manage and finding a payment gateway was a headache. They didn't accept the one I was currently using and the other provided gateways weren't compatible for what I needed. Everything became one hurdle after another. I should have done more research, but this automation company I use highly recommended them. I reached out to customer ... read more

Business response:

<p>Per the terms of service to which you agreed, we do not offer refunds and plans (whether monthly or annually paid) are paid for their entire term, as is common with the vast majority of SaaS companies. You can review our billing terms here: ************************************************************</p><p>We offer a free trial for you to determine the business fit, which you used for nearly 3 weeks between February 24th and March 19th when you opted to upgrade to an annual plan. Once paid, the plan is non refundable. We ... read more

Hazel C's profile image
Hazel C 
a year ago

I was super excited to move our clients over to BigCommerce but its been a nightmare. I went to set up a payment processor that BigCommerce advertises on their site and the integration is completely broken. I was told the fix is not adamant but they continue to advertise this integration. Really disappointed with the customer support and overall engineering behind BigCommerce. 

Business response:

We understand an issue like this can be frustrating, but we disagree with your characterization of the facts, and conclusions drawn. While there can certainly be issues, as is the case with any software, we have many customers using our 65+ payment gateways successfully. For any issues that crop up, we prioritize efforts based on a number of criteria, but will address that issue as appropriate. We will do our best to have this issue resolved as quickly as possible, and you check the progress of this in the case section of yo... read more

Dianne S's profile image
Dianne S 
2 years ago

We have had our account with Big Commerce for nearly 20 years. In the earlier years, tech support was great. Not so much since then. Recently, in the past few months, they upgraded their UPS shipping software and never notified their customers they were doing so. This 'upgrade' PREVENTS anyone from placing an order and we have been wracking our brains why our sales have dropped to absolutely ZERO for months!! We have had multiple conversations with UPS and Big Commerce, and supposedly taking the matter to a higher tiered sup... read more

Business response:

We understand an issue like this can be frustrating, but we disagree with your characterization of the facts, and conclusions drawn. The issue you describe was not created by a recent change. Our legacy UPS integration was replaced in 2015 and we have provided many notifications to upgrade through the years. We try to get to all cases as quickly as possible, but much of our staff was without power last week because of inclement weather. We appreciate your understanding as we prioritized the safety of our agents, and we will ... read more

Jonathan R's profile image
Jonathan R 
2 years ago

************** moved its website to BigCommerce, which was a HUGE MISTAKE. Our company needed a multi-channel solution for our business, and we chose BC to help with this goal. IT WAS THE WORST MISTAKE EVER. DO NOT USE BIGCOMMERCE!!!!! First, it is impossible to even list your products adequately in the ** system. Data input is easy, but not with **. YOU WILL NEVER BE ABLE TO LOAD YOUR PRODUCTS so that your home website data matches the data from ********************** etc. I called and talked with "support" 3 times about al... read more

Debra S's profile image
Debra S 
2 years ago

BIG COMMERCE IS A SCAM. DO NOT SEND THEM $$. They have been fraudulently charging my credit card, causing me to have to get a new credit card. When I called Big Commerce about these charges they COULD NOT TELL ME WHY THEY WERE CHARGING ME, THEY JUST WERE. Once I got new credit card they hacked that one also. THEY ARE FRAUDS. DO NOT TRUST THEM. I have to leave a star to be able to post, but THEY GET ZERO STARS FROM ME. 

Business response:

We disagree with your characterizations of the facts and conclusions drawn. We cannot provide information about accounts or charges without authentication, for the safety of our merchants. If your card was fraudulently used by a third party we still need to be able to verify you have the authority as a cardholder, for your own safety. Please feel free to contact our support team 24x7 should you need assistance with this. 

Gabriel T.'s profile image
Gabriel T. 
2 years ago

Bigcommerce is an excellent ecommerce website store host company.I started with a trial option, first week in February 2022, before making my first payment in March of 2022.I completed my necessary product and web pages in the middle of march; and my qebsite was verified by ****** search console on 25th of March; all these were accomplished because bigcommerse website platform is so direct and very easy for me that had no prior knowledge of website developement.The beauty of it is that every time l called in to speak to a cu... read more

Scott A's profile image
Scott A 
3 years ago

We moved over to Bigcommerce thinking it'd help our business grow and that it'd be a great custom solution but it was the worst idea i've had in my business career (we've done over $10M in revenue on Shopify). When we signed up it was impossible to get on a paid plan which is required to launch, took weeks. I finally got on the basic paid plan and was able to launch (the UX/UI is horrible), and we immediately got badgered by a sales person telling us we had to get on an enterprise plan. Our business was on the rocks and I ma... read more

Business response:

We disagree with this characterization of the facts and, accordingly, the conclusions you have drawn from those mischaracterizations. Your business signed a contract that clearly outlined the contract term and fees, which were lower than you have stated here, and what services would be provided to you. Our Customer Success Managers received no responses to repeated outreach until you requested a downgrade. And while we offered to downgrade your services and waive any termination fees, we never received responses from you on ... read more

Custodio F's profile image
Custodio F 
3 years ago

We have asked that the service be canceled, We have disputed several ****** charges. The company keeps charging us, sometimes repeatedly for the same service (SSL certificates). The company is aware that we have filled Paypal complaints and keeps charging us. Just today, October 18th we were charged an additional $85.03 in our ****** account (transaction id: ***************** Again on September 17th: ***************** Again on August 13th $323.40: Invoice # *********** 

Business response:

We disagree with your characterization of the facts. Much of this information pertains to multiple accounts that we need to properly authenticate. Please respond to the recent email we sent via case #******** and we will be happy to help resolve the issue through the proper support channels. 

Abdul S's profile image
Abdul S 
3 years ago

My website ran into an issue which is responsibilities of big commerce, it is an important issue, it has been 20 days passed and nobody cares. I contacted several times but they are just passing the time by saying that our engineers are looking into it,i don't know that engineer has been born yet, so i am thinking to switch this platform seriously since big commerce does not care about the customers anymore 

Business response:

We disagree with the facts that you have laid out and the conclusions you have drawn. Please review the terms of service to which you agreed (https://www.bigcommerce.com/terms/ ), particularly section **** that states the software is provided as-is with all faults. Our teams prioritize issues based on a number of factors and will continue to prioritize this issue as well. However, we can make no warranties, as we have stated in our Terms of Service. We will communicate via your open support case when the issue is resolved. 

Frequently asked questions about Bigcommerce, Inc.

How is Bigcommerce, Inc. rated?

Bigcommerce, Inc. has a 1.3 star rating with 14 reviews. 

When is Bigcommerce, Inc. open?

Bigcommerce, Inc. is open now. It will close at 6:00 p.m.  

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com