Birdeye Logo White 2020
Watch Demo

Active Network LLC

Claim this profile

This business is unclaimed. Owners who claim this profile can update information, boost SEO, and more.

Claim this business for free
1.1
110 reviews
|Business Consulting|Dallas, TX 75201

717 North Harwood Street #2500, Ste 2500, Dallas, TX 75201

(612) 502-7425

https://active-network-llc.ueniweb.com/

Closed now

Google

Suggest edits
Top Business Services in your area
5.0
(1) · Business Services

16300 Addison Road Suite 300

(972) 473-4800

6 people are looking at this business

5.0
(2) · Business Consulting

310 W Jefferson St # 1

(972) 923-2950

3 people are looking at this business

5.0
(3) · Business Services

1216 Florida Dr Suite 140

(817) 419-2558

4 people are looking at this business

5.0
(5) · Business Consulting

1445 Ross Ave #2700

(214) 545-6800

10 people are looking at this business

5.0
(1) · Business Consulting

1409 S Lamar St # 523

(817) 231-1030

1 person is looking at this business

5.0
(1) · Payroll Services

539 W Commerce St Suite 3303

(214) 919-8911
About

The Active Network offers a variety of integrated technology solutions, marketing services and online media properties to businesses. The company provides software tools that facilitate participation and help manage online registrations, reservations, payments, donations, memberships and fundraising campaigns. Its division, Active Marketing Group, is a digital media and marketing services firm that assists brands connect with active-minded consumers. The Active Network offers a variety of sampling, direct marketing, online advertising, field marketing, and market research and consultation solutions. The company operates several online communities that provide resources and tools to maintain

Suggest edits
BIRDEYE FOR BUSINESSES
Birdeye For Business

This profile is powered by Birdeye. Over 60,000 businesses use Birdeye everyday to get more reviews and manage all customer feedback. Birdeye helps millions of local businesses to be found online with all their reviews and accurate business information. Learn more about Birdeye

1.1
110 reviews
52
  
40
  
30
  
21
  
1104
  
3 reviews have no rating
Sort By:
5 results available.
Recommended
Rita S. review for Active Network LLC
Rita S. on BirdEye

4 months ago

06/22/2021, 10:44 AM
Oh, you insufferable pieces of human garbage at @Activecom. How can this scam slam still be in business? They literally have 1 star reviews on ALL trusted platforms. This is the most sleazy, borderline illegal (how is it legal!?!), shady ass company out there. Here is why: I got suckered into purchasing their "refund" plan by registering for an ART camp of all places. I cannot believe that: 1. They insist I signed up and cannot provide a valid signed contract 2. They insist that I cannot get a refund of my "purchase" because I did not request it in time under their terms and conditions. Which I did not read or sign. And I requested a refund literally within 2 minutes of "purchase". 3. The customer service stalled my email for 4 days and now claims I don't qualify for the terms of purchase refund. 4. The phone support is unavailable. The email support says they are too busy. Supervisors are not available. So, disputing through the bank now. Wish me luck.
Respond to negative reviews
Megan U review for Active Network LLC
Megan U on BBB

a year ago

08/14/2020, 11:13 AM
I have tried all day emailing and chatting but to no avail. I was charged $89.95, called my bank to find out what this charge was for and apparently the bank rep heard of it before. SCAM! This company violated me by stealing my information from Reserve America. So misleading how you "sign" customers up. I never received an email that I was even signed up and therefore how would i know that I was in a trial period. Beyond deceitful and you should be ashamed of yourselves.
Respond to negative reviews
An S review for Active Network LLC
An S on BBB

a year ago

08/03/2020, 15:05 PM
I just noticed this charge on my credit card. Very deceitful practice. You should be ashamed of yourself for scamming myself and countless others! I have reported you to my credit card company. I expect my money to be refunded as well!
Respond to negative reviews
Featured content
Reviews not showing up on Google? Here's what you can do.

Reviews not showing up on Google? Here's what you can do.

Reviews not showing up on Google? Here's what you can do.
13 travel review sites you need to know in 2021

13 travel review sites you need to know in 2021

13 travel review sites you need to know in 2021
Jeff L review for Active Network LLC
Jeff L on BBB

a year ago

06/30/2020, 06:06 AM
Same as so many reviews, unauthorized charge of 89.95 to my Credit Card. Called their number and there is a message nobody available due to Covid19. I had to use Active to sign up for a race, well going forward I will never do a race that involves Active and their deceptive practices.
Respond to negative reviews
Mallory H review for Active Network LLC
Mallory H on BBB

a year ago

06/27/2020, 01:34 AM
I have the same issue as everyone listed below. I registered my son for a summer camp and 30 days later I am automatically charged $89.95. I looked through my junk mail and found an email with the reciept and took my hours to figure out what this company is. It's such a shame they are prying on people registering for camps and events and saying they can "opt in or out" to automatic charges for a service they do not want or even know what it is. It's is TERRIBLE business practice. I have asked the place that used you as their registration platform to not support your company due to this ridiculous scam they running. I tried to call their customer service line and had a response that they are closed due to COVID, I sent an email but haven't recieved anything other than a stock response. I better receive a refund for a service that I did not have any knowledge of signing up for!! Please beware of using this web platform and look to register another way if a business is using Active Advantage for their registration needs.
Respond to negative reviews
kim m review for Active Network LLC
kim m on BBB

a year ago

06/17/2020, 13:51 PM
Same experiences as others. This company is clearly tricking people into memberships that they do not want. I expect my money to be refunded. This is not a respectable way to conduct business.
Business Response:

We apologize for the inconvenience. We want to assure you that the membership is an opt in at the end of a registration. It is not our intention for you to have an unwanted membership. We have verified that your membership was cancelled and refunded on 6/18/2020. Please let us know if you have any further questions by emailing support@active.com. Thank you, ACTIVE Consumer Support www.ACTIVEnetwork.com

Respond to negative reviews
Tim review for Active Network LLC
Tim on BBB

a year ago

06/11/2020, 08:55 AM
Active is and has been an ongoing scam in the racing and outdoor communities for over a decade (apparently they are into kids summer camps too, shameful). They will tell you (and will probably respond to this review the same way) satin that their membership is "opt-in"; however, that is a false claim. When you are registering for your event, campground, kids summer camp, the registration continues seamlessly to their signup page where you check another box and click accept, just like you did on the previous two pages when you accepted the terms and conditions, and refund policy. It is this seamless transition to their SCAM membership that is criminal in its deceptive practice. I've been aware of this deception for years and am VERY careful anytime an event I signup for uses ACTIVE as their registration portal and I still manage to get charged for a membership every few years or so. I've added a notification on my credit card to tell me when this happens so I can intervene. When registering for a race at the end of last year, our entire team was automatically signed up without our permission and without any "opt-in". Many of us were in the same room (physically) at the time of signup reminding each other about the ACTIVE SCAM and it still happened. This is a SCAM, there is no "opt-in", shut ACTIVE down!
Business Response:

We apologize for any inconvenience this has caused you when registering for any events. The membership is on a pop-up option that appears after a registration where you need to re-enter information and elect to sign up for it. We have confirmed you don't have an active membership. Please let us know if you have any further questions by reaching back out to us at support@active.com. Thank you, ACTIVE Consumer Support www.ACTIVEnetwork.com

Respond to negative reviews
Phil M review for Active Network LLC
Phil M on BBB

a year ago

05/18/2020, 08:24 AM
I reserved a camp spot through this company. Then COVID happened so I wanted to cancel. It was 62 days PRIOR to the cancellation cut off date. I wrote in 3 times. No answer. I called 5 times, no answer due to COVID. There is a number to text foe support, so I did that. It's now 49 days until the cancel cutoff. No answer. I get an answer 3 weeks later saying I have to go through the state for that. I call the state they are closed. I write and call reserveamerica several more times. No answer. After a month I'm told I missed the cutoff, no refund. What a scam!!
Business Response:

We greatly apologize for the inconvenience, but unfortunately, we only process the reservations for Reserve American as a third party. May we suggest that you work with Reserve America on the details of your cancellation/refund. Thank you, ACTIVE Consumer Support www.ACTIVEnetwork.com www.ACTIVE.com

Respond to negative reviews
JJ review for Active Network LLC
JJ on BBB

a year ago

05/15/2020, 06:42 AM
Same as all the others.... THIS IS A SCAM! And clearly I'm not alone in thinking it's also not cool to make everyone think they're idiots for falling for this scam by telling them they missed a clear action to sign up. It is clear from EVERY review on them that they are scamming people into "signing up" to a membership unknowingly. We do NOT run marathons (or really anything active) so I had to search to figure out how I allegedly "signed up" and found it was associated with an art summer camp registration for my then 5 year old daughter. This was over a year ago so I also found that I have 2 years of charges from these scam artists. We went through everything and never found any evidence of us signing up for a membership or anything about a fee we would be charged. I called and their recording said they're only available by email so through email communications, they finally agreed to refund this year's fee and to cancel "my membership". I see that the only way to attempt to get all my scammed money back is to write a review. I tried to keep it private but here we are. I EXPECT MY 2019 REGISTRATION FEE TO BE REFUNDED AS IT IS A FRAUDULENT CHARGE. I have alerted my bank and I will also be alerting the art summer camp that is hosted at a prominent museum, that I hope will stop using this disgraceful company for their registrations.
Business Response:

Hello *** we apologize for any inconvenience this has caused. We would like to assure you that the membership is an opt-in only add to cart button, after clicking learn more on the membership offer near the end of the registration process. The messaging states if you want to save x amount of dollars. It is not our intention to force you into an unwanted membership. We investigated your account and do see that it has been deactivated. You will no longer be charged for our membership. Please let us know if you have any further questions, you can reach back out to us at support@active.com. Thank you, ACTIVE Consumer Support www.ACTIVEnetwork.com

Respond to negative reviews
Footer Banner 2021
Get more reviews. Get more customers.

Get more reviews from your customers with Birdeye. Dominate search results. Beat local competitors. Grow your business. Easy, done.