StorAmerica Management's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

StorAmerica Management

1.3

About this business

This business offers self storage management services. 

Location details

2042 Business Center Dr #100, Irvine, CA, 92612, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu9:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri9:00 a.m. to 5:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
1.316 reviews
Select a rating
Cecelia L's profile image
Cecelia L 
8 months ago

What a joke of a company. They are horrible on the phone and they had to give us a refund because we never even got access to our storage. We got no key. No gate code. We never got ahold of the storage. We have gone multiple times to the physical storage office and NO ONE is ever there. I have picture proof because it is ridiculous. We went to a whole different storage facility that is way better and can actually be in there office when they say they will be. 

Linda G's profile image
Linda G 
9 months ago

Had horrible problem with rodent in my 3 storages. Told April about it, and she gave me the forms for the insurance. It took me months to go thru my stuff, I had 3. 10x2os. I called to have the forms emailed to me again as I couldnt find the ones she gave me and she said that she cant send out. She said I could pick them up the next week. When she returned to work she called me and said that I didn't reach out to my higher up and it will take us some time to go ahead and take I will take them . We will need some time to go a... read more

Kenneth C's profile image
Kenneth C 
a year ago

One star Lol there should be **** stars. Stay away and save yourself the agony. This place is absolutely horrible. When I first signed a contract my rent was around 130 a month its currently 184. They charge fees on top of fees on top of fees. Manager ***** will stalk you and call everyday every hour. I finally had to threaten to repot him to the authorities for harassment. It you are late they file a lien against the contents of your storage the call you every hour or email or robo calls. Personally. Its borderline extortio... read more

Business response:

Dear *******,As you know, your account has been constantly delinquent. We have reviewed the communication logs, and your claim that you were contacted every day and every hour is completely false. In fact, our staff went above and beyond to help you, and your response was Ill pay when I pay. Our prices and increases are very reasonable for the self storage industry. Likewise, the lien and auction sale you refer to is the remedy provided to all self storage operators per the California Self Storage Facilities Act for delinque... read more

Valerie S's profile image
Valerie S 
2 years ago

Worst customer service! They don't know how to do business professionally, very tacky and they charged to much and prove gouging they signed me up at ***** a month then they fired the lady that signed me up then they raised my rent not every three months like they said but every two weeks!!! They took too much money I have proof that I've been paying every time on time. Raising the rent to almost 300. A month for a 10x10 and now they won't tell me if we got broken into. 

Abreanna M's profile image
Abreanna M 
2 years ago

Worse experience. I rented my unit on Saturday at StoreAmerica in Avondale and was going to move in on Sunday . I rented movers to move into my unit, so I had a whole moving truck filled with my belongings and when we went to the unit we could not gain access inside the facility. The lady in the office gave us the wrong code to get into the gates. We tried 5 different times to get in and nothing worked. So there I was with a whole moving truck and no where to go. So I had to rent another unit somewhere else. And I had to pay... read more

Business response:

I have a video of me and my husband trying to get into the facility and the gate would not open. The message on the key pad kept stating access denied. When I spoke to the store manager he was very rude and he kept stating it could've been an electrical problem with the gate but their were other residents inside the gate moving as well. So I know for sure my code was given to us incorrectly and it was the employees fault. I never step foot inside my unit and my personal lock is not even on my unit. The only time I was on the... read more

Carmen D's profile image
Carmen D 
3 years ago

My sister died October 1st. My mother lives in GA. I live in *********** and my mother sister lives in *********** we have been trying for almost 4 1/2 months to access her storage. We have submitted 3 death certificates, notarized paperwork, gone back and forth and still getting the run a round. Now the person I have been dealing with is no longer working there. And ************** has the nerve to tell me he can not give me the number to the corporate office he will call me in a day or two. The storage **** is now due again... read more

Monica C's profile image
Monica C 
3 years ago

Abysmal customer service at best. Think **** at their worst. After renting a storage unit my key wasn't working on the lock I purchased from their storage facility after locking it.I contacted the onsite property manager at ********* Storage, (StorAmerica) . She gave me the number to a local locksmith and told me to have him come and cut the lock off. I was not physically at the storage facility and I paid the locksmith on the phone with my credit card, he came and cut the lock off in order for my movers to store my belongin... read more

Frequently asked questions about StorAmerica Management

How is StorAmerica Management rated?

StorAmerica Management has a 1.3 star rating with 16 reviews. 

When is StorAmerica Management open?

StorAmerica Management is closed now. It will open at 9:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com