Chevrolet Service's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

Chevrolet Service

4.3

About this business

Serra Whelan Chevrolet offers great service for all your vehicles in Sterling Heights, Clinton Township, and Metro-Detroit MI. We have expert technicians to take care of all your servicing needs like oil changes, tire rotations, and brake inspection. We have a well-trained staff that will answer all your queries related to servicing. Bring your vehicles for repairs and maintenance at our Sterling Heights Chevrolet service department today. 

Location details

40445 Van Dyke Ave 18 Mile, Sterling Heights, MI, 48313, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon7:00 a.m. to 8:00 p.m.
Tue7:00 a.m. to 5:30 p.m.
Wed7:00 a.m. to 5:30 p.m.
Thu7:00 a.m. to 8:00 p.m.
Fri7:00 a.m. to 5:30 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.3230 reviews
Select a rating
Samem A's profile image
Samem A 
11 months ago

The charged me a 140 dollars for front wheel alignment and vehicle still pulls to the left when I went back they wanted more money to align it correctly !!! Just took my money and left me with a vehicle barely aligned!! 2007 Buick rainier 

Kristin G's profile image
Kristin G 
a year ago

I went here because I was in a bind. At first I thought this place was awesome.I was a first time car buyer. I didnt have time to look around. I own a business and my old car went down indefinitely.I put $7,000 down and it didnt make a dent in anything. Because of all the crazy fees.The finance manager talked me into getting tire protection for $60 a month. Which I NEVER used. He told me I could cancel. I had to jump through hoops 2 years later (now) just to get to the right person to cancel. (Which ended up being the same g... read more

Business response:

******* - Out Used Car Manager ************************* has been trying to reach you and unfortunately has been unsuccessful. At your convenience, please reach out to him at ************ so he can discuss this with you, thank you. 

R. C.'s profile image
R. C. 
2 years ago

I purchased a 2020 Chevrolet Silverado, they changed me $4,000.00. For the extended warranty plan. When just 2 months ago I gonna purchase the same Silverado in another color and Warranty price was HALF the ********* have paperwork to prove it.!!! 

Business response:

***,Although you had agreed to the price at the time of purchase including signing paperwork and taking delivery, our team went above and beyond by putting together solutions such as the ability to cancel the warranty for a full refund or the option of changing to an alternative warranty coverage. We understand you wanted time to think about all of the available options and are disappointed you were not happy with our teams eagerness to work with you to ensure your satisfaction. When you come to a decision, please reach out ... read more

Melissa A.'s profile image
Melissa A. 
7 years ago

I came to Sue Chio for this lease. I have bought 2 used cars from her in the past. She is truly a pleasure to work with. Went above and beyond to make sure the details were worked out correctly for my lease (mine was not exactly typical). She made me feel like a part of her family, which is priceless. She is a very valuable asset to Buff Whelan! I will continue to come back to her. 

Denise A.'s profile image
7 years ago

Superb customer service, all around. from sales, service and body shop. They have been great to deal with. 

ronald.campbell.ii's profile image
ronald.campbell.ii 
8 years ago

As I checked in today I could not believe that I had never ever reviewed this place. I met my salesman Mr. Mike Omelianoff in 2006, as we were guiding one of our children into her 1st brand new Cobalt. Mike even suggested that she go through a local bank to establish credit at a young age, fast forward several years down the road & that tool/technique truly helped her in her mid 20's & beyond. Also 2 more children went her & bought....Cobalts & we have bought 2 Impalas from Mike. He is a very energetic & engaging salesman, v... read more

anonymous's profile image
anonymous 
11 years ago

Excellent service. Quick and friendly. 

anonymous's profile image
anonymous 
13 years ago

I recently leased a vechile at this location. It's been a few years since I've driven a GM product, I have to say, I am very happy I chose this dealership! The people here were very warm, friendly and very helpful. My saleman did not make me feel like I was just another 'sale'. He treated me exceptionally well. I would recomend this dealership to anyone. Thank you for the great service! 

rolo38's profile image
17 years ago

I have never bought a car from here. I have however taken my car there to be serviced. I have always found the service to be excellent, wait time reasonable and prices ok. 

Frequently asked questions about Chevrolet Service

How is Chevrolet Service rated?

Chevrolet Service has a 4.3 star rating with 230 reviews. 

When is Chevrolet Service open?

Chevrolet Service is closed now. It will open at 7:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com