BraunAbility's cover image
Claim this profile

This profile has not been claimed by the business owner or representative.

Claim this business to update business information, get appointment requests, engage visitors with web chat, and more!

BraunAbility

4.1

About this business

BraunAbility is the global leader in wheelchair-accessible vehicles and lifts. Founded in 1972 by Ralph Braun, the company offers the most diverse and trusted line-up of mobility products. 

Location details

631 W 11th St, Winamac, IN, 46996, United States

Get directions
WeekdayScheduleStatus
Mon8:00 a.m. to 5:00 p.m.
Tue8:00 a.m. to 5:00 p.m.
Wed8:00 a.m. to 5:00 p.m.
Thu8:00 a.m. to 5:00 p.m.
Fri8:00 a.m. to 5:00 p.m.
SatClosed
SunClosed
4.1117 reviews
Select a rating
Mike T's profile image
Mike T 
a year ago

I believe BraunAbitiy should stand behind the products they sell! I purchased a brand new 2017 **** Explorer, with the BraunAbility modifications. All the metal pieces required to perform the modification on my SUV are extremely rusted and beginning to fail. I spoke with Braunability on more than one occasion they agreed to replace some of the parts, but not all of them. The factory paint on my **** Explorer is in pristine condition. I took my car to five different body shops, and they told me the reason for the rust and cor... read more

Carol B's profile image
Carol B 
2 years ago

Very disappointed with BraunAbility. They dont consider customer satisfaction. They also dont back their warrantys with their products. In fact, I never saw a warranty for my sons turny seat. I regret purchasing an adaptive seat due to many , many issues. They only promise goodwill gestures instead of issuing full refunds. I am so tired of hearing about goodwill gestures. This customer is not satisfied and truly disgusted and disappointed. A turny seat was supposed to help my disabled son get into my SUV, instead the seat ha... read more

c. b.'s profile image
c. b. 
2 years ago

Very disappointed with BraunAbility. They dont consider customer satisfaction. They also dont back their warrantys with their products. In fact, I never saw a warranty for my sons turny seat. I regret purchasing an adaptive seat due to many , many issues. They only promise goodwill gestures instead of issuing full refunds. I am so tired of hearing about goodwill gestures. This customer is not satisfied and truly disgusted and disappointed. A turny seat was supposed to help my disabled son get into my SUV, instead the seat ha... read more

Business response:

****************,We are very sorry that you aren't satisfied with the way your case has been handled. We have done the absolute best we could do to offer you a fair resolution. This included BraunAbility offering to pay to re-install your Turny Evo seat into your vehicle since you had it removed. We also made several exceptions to our warranty and covered repairs that were not under our warranty since they were caused by misuse. I have emailed you a copy of the warranty guide that you said you've been requesting. Once again,... read more

Steven P's profile image
Steven P 
3 years ago

My Braunability 2021 ****** had multiple pieces of interior trim misaligned. Very sloppy fit and finish, contrary to Braunabilitys quality marketing claims. To their credit, these pieces were replaced and properly re-installed. The passenger side Braunability lower door extension did not meet up with the weatherstripping, leaving a hole to the outside, with r.esultant road noise. Braun screwed a small piece of metal to their door extension to close up the hole. There is something wrong with the engineering design of the door... read more

Gene D.'s profile image
Gene D. 
3 years ago

We purchased a van with your under vehicle lift. Over a period of time a short appeared in the cord between the controller mounted on the side of the van and the handheld remote. The fix would be very easy just to cut out about 1 inch of the cord and put a new clip on the end of the cord. I bought some clips over the counter at the hardware store. None of the clips fit although they are very close. I called customer service and found out that the clip is a proprietary shape only slightly different than the over-the-counter c... read more

Daniel B's profile image
Daniel B 
4 years ago

Advertised they understood the needs of people. Apied for loan did not hear anything for a Month. When contacted they said the only go through dealers. So why have button that's says apply on web sight? Also very little communication. 

Nancy P's profile image
Nancy P 
5 years ago

Purchased 2019 braunability Toyota sienna van. 7 check engine lights later (owned only 6 months) and 5 Toyota dealership visits plus three to dealership where I got the vehicle, no resolution Now braunability says they have had this problem before with exhaust placement, oxygen sensor issue affecting check engine light I feel duped. 

Harold A's profile image
Harold A 
5 years ago

I purchased my 2007 Toyota Sienna Rampvan brand new back in 2007 and got it delivered in Jan 2008. I have maintain this van religiously and done every possible scheduled service to maintain this van working in perfect order as long as I can. Recently though I am uncovering a hidden danger that is not visible when being serviced until it is too late and may be beyond repair. These vans rot underneath all the plastic panels and inside under the rugs and interior plastic panels. It is so bad you can see straight through the she... read more

Frequently asked questions about BraunAbility

How is BraunAbility rated?

BraunAbility has a 4.1 star rating with 117 reviews. 

When is BraunAbility open?

BraunAbility is closed now. It will open at 8:00 a.m. 

Need help? Contact us.

Speak with a specialist to learn how you can grow with Birdeye. We are reachable at profiles@birdeye.com